BCN - El Delta de Llobregat

El río Llobregat forma en su desembocadura un delta de 97 km2. Se trata del segundo delta en extensión de Catalunya, situado geográficamente en el centro de la costa catalana, entre los 41º 16’ y 41º 25’ latitud N y los 1º 58’ a 22º 10’ longitud E. Pese a la proximidad de Barcelona al Delta, dentro de sus límites aún se conserva una de las tres grandes zonas húmedas más importantes de Catalunya, considerada de importancia internacional por la Unión Europea.
Es un espacio muy importante para la fauna, en especial para las aves acuáticas, por el hecho de encontrarse justo en medio de la ruta migratoria de las aves que se desplazan desde el norte de Europa hacia África. Se pueden observar fácilmente garzas reales (bernat pescaire), cormoranes (corb marí), patos (ànecs), avefrías (fredelugues) o la garceta común (martinet blanc). Durante la primavera y en verano los limícolas (limícoles) llenan la marisma.

http://www.deltallobregat.cat/?url=itineraris#c I

Itineraris

Els espais naturals del delta del Llobregat s’han condicionat per atendre el públic, que pot seguir diversos itineraris equipats amb aguaits i torres mirador per a l’observació de la fauna, la vegetació i el paisatge.

1. Els espais naturals del riu Llobregat
  2. El Remolar - Filipines i la platja de Viladecans|
  3. La pineda de Can Camins i la platja del Prat
  4. LES BASSES DE CAN DIMONI
  5. L’ESTANY DE LA MURTRA I LA PINEDA DE LA MAIOLA

Els espais naturals del riu Llobregat

Descarregar PDF itinerari 1 i 2 - Horari itineraris 1 i 2
Descarregar PDF itinerari 3 - Horari itinerari 3

Endinsa’t a l’interior de l’espai tot fent un itinerari de descoberta de 3 km o bé un de més llarg (5,4 km), fins arribar a la desembocadura del riu Llobregat (itineraris 1 i 2).

També pots arribar fins als antics edificis de Carrabiners i el Semàfor seguint el canal de la Bunyola (itinerari 3).

L'itinerari 3 i el camí de la Bunyola, que porten als edificis de Carrabiners i Semàfor, en el seu tram inicial estan connectats per ponts i oberts permanentment, i disposen d'una pantalla d'observació sobre l'estany de Cal Tet.

Com arribar-hi:
Un cop al Prat de Llobregat cal seguir les indicacions que porten a la platja. Passat el Cementiri, cal desviar-se a la primera rotonda i seguir les indicacions d’”Espais Naturals del Riu”. Allà es pot deixar el vehicle a l'aparcament senyalitzat.

Coordenades GPS aparcament: N 41º 18’ 31,57"; E 2º 6’ 42,75"

El Remolar y les Filipines (Viladecans)

Pots seguir el braç de la Vidala al llarg de poc més d'un quilòmetre, fins arribar al pont per on es pot creuar i arribar a l’interior de l’espai fins a l’aguait de la Maresma o fins a l’aguait de la Bassa dels Pollancres. També pots seguir la riera de Sant Climent fins al mirador de Cal Francès que et portarà a la platja protegida de Viladecans.

La carretera de la Vidala es tanca als vehicles motoritzats tots els caps de setmana i festius i durant l'estiu, convertint-se en un itinerari de natura a descobrir. L'accés a peu i en bicicleta fins a la Riera de Sant Climent i la platja de Viladecans és possible permanentment

Com arribar-hi:
Des de Barcelona o Castelldefels, cal agafar l’autovia de Castelldefels (C-31) i desviar-se a la sortida Viladecans – Les Filipines.
Des de Viladecans, cal agafar el Camí del Mar que ens porta, seguint les indicacions de les rotondes, a l’Espai Natural Remolar-Filipines. Podeu deixar el vehicle a l'aparcament exterior senyalitzat a prop de la zona de llarga espera dels taxis. L'aparcament interior es accessible de dimarts a divendres no festius, del 16 de setembre al 25 de juny.
Coordenades GPS aparcament exterior: N 41º 17’ 16,91"; E 2º 3’ 6.01"

La pineda de Can Camins i la platja del Prat
Descarregar PDF

Descobreix els valor naturals d’un espai fràgil, amb sòl sorrenc sensible al trepig i un sotabosc delicat, mitjançant un itinerari circular de 1.700 m de recorregut. O gaudeix d'una platja on es pot observar la vegetació cobrint les dunes.

Temporalment tancada al públic lliure

Com arribar-hi:
Un cop al Prat de Llobregat cal seguir les indicacions que porten a la platja. Tot just abans d’arribar-hi, la pineda queda a la dreta de la carretera i l’entrada està senyalitzada. El vehicle es pot deixar en algun dels aparcaments que hi ha a la platja.
Coordenades GPS aparcament: N 41º 17’ 15,31"; E 2º 6’ 15,24"

Les basses de Can Dimoni

Gaudeix d'una zona humida enmig de camps de conreu amb l’itinerari de 600 metres que circula per l’entorn de la bassa Gran, o de França.

Com arribar-hi:
Des de Sant Boi agafar el carrer d’Alacant i arribar al camí de les Salines. Després cal girar a la dreta en el camí de Ferran Puig i des¬prés d’uns 780 m girar a la esquerra fins arribar al cartell indicador de les Basses de Can Dimoni. Pocs metres més endavant trobarem l’aparcament i l’inici de l’itinerari.
Des de Barcelona, cal agafar la C-31 i desviar-se a la sortida 190 de Viladecans – Cargoparc. Des de Castelldefels, cal agafar la B-204 en direcció Barcelona fins a la rotonda de Viladecans – Cargoparc, i fer el canvi de sentit en direcció Viladecans. Al cap de pocs metres cal agafar la sortida Barcelona – Mercaderies Aeroport fins que una rotonda ens permeti fer un canvi de sentit per agafar el primer camí agrícola que surt a mà dreta i seguir fins el cartell indicador de les Basses de Can Dimoni.
Coordenades GPS aparcament: N 41º 18’ 37,85"; E 2º 2’ 58,09"

L'estany de la Murtra i la Pineda de la Maiola

Passeja al costat de l'estany i observa com la natura s'ha recuperat a les vores d'aquesta zona humida o pel camí de la Pineda de Baix i gaudeix del mosaic de pinedes, jonqueres i camps de conreu.

Com arribar-hi:

A l'autovia de Castelldefels, C-31, cal prendre la sortida que indica Depuradora de Gavà – Viladecans, per a visitar la riba nord de l'estany; o la sortida Platges Gavà Mar, per visitar la riba sud i la pineda de Gavà.
Coordenades GPS aparcament: N 41º 16' 24.83" ; E 2º 2' 34.44"